Doklad o likvidaci autovraku - Potvrzení pro úřad
Majitel nebo provozovatel automobilu má po rozhodnutí o ukončení provozu motorového vozidla povinnost provést jeho ekologickou likvidaci a předat vozidlo do oficiálního zařízení určeného ke sběru a zpracování autovraků.
Provozovatelé zařízení pro likvidaci autovraků jsou povinni vystavit za takto přijatý autovrak doklad o ekologické likvidaci autovraku. Správný název tohoto protokolu zní: Potvrzení o převzetí autovraku do zařízení ke sběru autovraků. Tento doklad je potřebným potvrzením pro úřad při vyřizování trvalého odhlášení autovraku z evidence motorových vozidel.
Platný doklad o likvidaci Vám vystavíme ihned při předání autovraku.
Při vystavení protokolu postupujeme dle zákona
- Originál doklad o likvidaci vystavujeme ihned při předání vozidla k likvidaci.
- Zákon říká, že všechny povinnosti majitele s vyřízením eko likvidace musí být vyřízeny při předání vozu.
- Vystavení potvrzení o převzetí autovraku je dle zákona bez poplatku.
- Doklad vystavíme v naší provozovně, ale také při odvozu autovraku (na adrese zákazníka).
- Údaje z protokolu jsou ihned zadány do online systému MAISOH - systém Ministerstva životního prostředí ČR.
- Ihned je vygenerováno jedinečné číslo ekologické likvidace IČPS.
- Celý proces vystavení protokolu a převzetí vozidla k likvidaci trvá cca 20 minut.
Zrušení auta na úřadě pouze s platným potvrzením
V zákoně je výslovně uvedeno, že se žádostí o trvalé vyřazení vozidla z registru (zápis zániku silničního vozidla) předloží vlastník motorového nebo přípojného vozidla i doklad o ekologické likvidaci vozidla. Zákon nepřipouští jakoukoliv možnost doklad o likvidaci nahradit jiným dokladem.
Potvrzení o převzetí autovraku je nutno doložit při podání žádosti o trvalé vyřazení všech úplných nebo neúplných motorových vozidel, které jsou opatřeny registrační značkou a vedeny v registru silničních vozidel.
Spolu s tímto potvrzením je nutné na dopravním úřadě předložit také doklady od vozidla, registrační značky a doklad totožnosti majitele automobilu.
Zákonná lhůta mezi vyřízením ekologické likvidace, tedy datem kdy bylo auto přijato do sběrny autovraků, a podáním žádosti o vyřazení vozidla z evidence je 10 dní.
Vždy požadujte vystavení dokladu s originálním IČPS ihned při předání vozidla.
Důležitá upozornění
Platný protokol a na úřadě jediný uznávaný doklad - Potvrzení o převzetí autovraku nesmí být nahrazen jiným dokumentem. Podvodníci s autovraky vystavují pseudo předávající doklady. Jednoduché předávající doklady bez IČPS nemají žádnou úřední hodnotu.
Nikdy nenechávejte autovrak cizí osobě bez získání platného dokladu o likvidaci.
Vystavený doklad musí odpovídat vzoru, musí mít vyplněny všechny potřebné údaje a nesmí chybět razítko a podpis vystavující firmy.
Dejte si také pozor, pokud osoba přebírající Vaše vozidlo odkládá vystavení potvrzení na pozdější dobu.
Ve chvíli, kdy je vygenerováno číslo IČPS, vozidlo je v nevratném procesu ekologické likvidace a již nemůže být nikdy navráceno zpět do provozu.
Ověřte si platnost Vašeho dokladu o likvidaci
Podle jedinečného kódu IČPS, který se nachází v pravém horním rohu jednoduše online zkontrolujete platnost potvrzení, které držíte v ruce. Jednoduchým zadáním IČPS kódu na stránce Ministerstva životního prostředí ověříte platnost protokolu a zkontrolujete, zda jsou zadané údaje identické a nepozměněné.
Potřebujete potvrzení o likvidaci? Kontaktujte nás
Volejte Po-Ne 8.00-20.00 h. na tel.: +420 607 70 33 11, E-mail: info@milata.cz.
Dlouhodobý průměr hodnocení na Google.com a Firmy.cz.
MILATA s.r.o. je prvním ověřeným provozovatelem eko likvidace pro Severní Moravu a Slezsko.